2012. január 20., péntek

Bréking - gyereknap a Tet jegyében


Épp a vietnámi háborús komolyabb hangvételű posztot fésülgettem egy órácskával ezelőtt, amikor valami ütemes zajra lettem figyelmes. Kinyitottam az ablakot - ami errefelé alapértelmezésben zárva van, hiszen ha kinyitom, kimegy a jó kis száraz hűvös és bejön a párás fülledt meleg - és meg is láttam a szállodám utcája és a főút közti lezárt rész szélén egy fúvószenekart, amint nagy svunggal nyomták éppen. Zenéltek, közben jobbra-balra lépegettek, figuráztak - felderengett előttem a múltam, hát ez látnom kell, húzás!

A képrögzítő eszközökkel felpakolva lezúztam az utcára, és a meglepetéstől majd hanyatt vágtam magam.
A Tet elé időzített, de már az újév ünneplésének jegyében zajló, gyerekeknek szóló progamok voltak az utcán. Rendkívül szórakoztató és érdekes volt ezeket a játékokat, programokat és tényleg vidám embereket látni, jó másfél órán keresztül magam is önfeledtem forgolódtam, a tömegben, látványosságról látványosságra járva. Ráadásul a vidám, ünneplő gyerekek és felnőttek tálcán kínálták a jobbnál jobb alkalmakat, amiken keresztül számos vietnámi játékot, szokást, és embert láthattam, és persze fotózhattam. Kattogtattam is rendesen, bár talán soha nem éreztem nagyobb szükségét egy gyors tükörreflexes gépnek egy jó objektívvel mint most, de azért próbáltam a kölcsön ultrakompaktól kihozni amit lehetett.

Tehát most következzen egy gyors Tet-gyereknapi képriport némi saját kommentárral, a végére pedig két videó, amik visszaadják ennek a fantasztikus estének a hangulatát: 

A Dong Khoi bevásárló utca forgalmasabb volt a szokásosnál is

Az egész város ünneplőbe öltözött


Aki nem ünnepel rendesen, annak kiégeti az agyát a Nagy Gülüszemű Sárkány!

Gyerek zenekar nyomta, nagyon keményen



Kislány tradicionális vietnámi Hello Kitty-t fest

... és ezt most tényleg odaadja félmillióval olcsóbban?

Az ifjúság szocrilista hdarlalavabaa hadarabadaraa nevelése és művelése igennagyon fontos!

Kisfiam, ha nagy korodban katona leszel, lelőhetsz egy ilyen amerikai F-16-ost is akár!

Tradicionális vietnámi írás-festő..... asszem :)

Pepsi sárkány

Na gyere kislány, csak neked csapjuk a bambuszt! Ugorjál!

Á nem, én ehhez asszem még kicsi vagyok!



Figyejjide bébi, megmutatom hogy mi srácok ezt hogy csináljuk!

Én meg csak dobolok ehhez az egész ugróiskolához....

... merthogy az is van, így köll ezt, népviseletben!

Látod kislányom, a kékbe megy a rizs, a sárgába a bab...

Anyu ez nagyon zsír, ha megnövök, tuti Kaszparov leszek!

Ó, drága Nhuang Phuoc Thi, hozzám jössz feleségül ha a fejedre húzom fordítva ezt a sárkány álarcot?

Örömmel, kedves Hue Phon Thang, de ha későn jössz haza esténként, akkor elseggellek ezzel a darab bambusszal!!!

Miből lesz a Miss Saigon - írni még nem tudnak, de kamerának pózolni meg színpadon táncolni azt már nagyon! :)

Azt hiszem ízelítőnek a képekből elég ennyi, és most következzen két videó az este hangulatát demonstrálandó:

 
Gyerek fúvószenekar - hasonlóban nyomtam én is anno... Ó, azok az eltűnt ifjú évek....


 
Tradicionális vietnámi ugróiskola 
Ma délután egyébként a város külső részén lévő pagodákat szerettem volna fényképezni és kipipálni pár látványosságot - ha így teszek és rohanok, akkor elkerülöm ezt a fantasztikus eseményt. De szép lassan haladtam, átadtam magam a karmámnak, és így nem is rohantam el a jó dolgok mellett, mint amilyen ez az emlékezetes este is volt. Köszönöm, a részese lehettem ezeknek az embereknek az örömének, és ott lehettem velük azokban a pillanatokban!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése