2011. április 3., vasárnap

Adventure Reloaded: Syria

Valamikor december végén kezdődött el az új kaland. Talán akkor, amikor az Index főoldalra belinkelték pár Ongo-ra írt útibeszámolómat Thailföldről és Kambodzsáról, és ennek a jeles eseménynek az apropóján többet mocorogtam az Ongo-n mint szoktam. Az útibeszámolók olvasgatása közben ráakadtam egy beszámolóra Szíriáról - ami akkor számomra még egy tökéletesen ismeretlen ország volt.





Elkerekedett szemmel olvastam az élménybeszámolót, szinte alig hittem el, hogy a különböző vallásoknak ilyen, szinte már illuzórikusan békés egymás mellett élése a Közel-Keleten egyáltalán létezik. Elvégre korábban én csak annyit tudtam Szíriáról, amit az európai sajtó tudni engedett: valamikor egy George W. Bush nevű khm... nem túl okos texasi srác, aki az elnökké válásáig az USA-n kívül csak a szomszédos mexikóban járt, rásütötte Szíriára a billogot, hogy egy térfélen játszik az általa Gonosz Tengelyének elnevezett Irak, Észak-Korea és Irán államaival. Ezt persze szorgalmasan átvette és kellően sokat huhogta az európai sajtó is, így nekem is ez plántálódott el az emlékeimben, pedig általában szeretem magamtól tudni, merre hány lépés a világban.


Ez a fajta vallási tolerancia és türelem azért meglehetősen ismeretlen a világnak abban a szegletében, ahol a különböző vallási felekezetek annyira nem bírnak egymás szomszédságában az év nagy részét kitevő dög melegben az árnyékban vízipipázni, hogy előszeretettel fel is kerekednek és meglátogatják egymást különféle, embertársaink bántására kifejlesztett célszerszámokkal felszerelkezve, hogy némi háború, merénylet és egyéb vérontás jellegű tevékenységek kíséretében próbálják meggyőzni a másikat álláspontjuk tarthatatlanságáról.

Tehát a fent idézett cikk felpiszkálta a kíváncsiságomat, és rövid guglizást követően ráakadtam egy másik portálra, ahol a Szíriában már járt utazók írták le a tapasztalataikat. No, itt más egyéb, történelem kedvelő és rombuzi szívemet melengető dolgokat olvastam: elképesztő mennyiségű, nagyon szép állapotban fennmaradt mindenféle rendeltetésű épület a föníciai-, görög-, római-, keresztes-, és arab birodalmak korából. Nagyon kedves, vendégszerető helyiek, jó közbiztonság, világbajnok kaja, hamisítatlan keleti hangulat, no és kevés turista!

A képeket látva  és a leírásokat olvasva meg is fogant az elhatározás: ez lesz a következő kalandom úticélja! Ide Szíriába, valamint a szomszédos, kis területű ám megannyi csodás látnivalót tartogató Libanonba fog vezetni a következő utam, április 21 és május 7 között.
 Vár a Közel-Kelet egy kevésbé ismert szeglete, ahol civilizációnk egyik bölcsője ringott hajdanán (az ország Irakkal határos folyója az Eufrátesz, ez ugye töriből megvan mindenkinek), és számos kultúra, birodalom hagyta ott csodás lenyomatát az évezredek alatt.

Az útvonalért katt a képre!

Na és természetesen a kultúr-kaland mellett azért izgatja a fantáziámat egy picit maga a tény is, hogy Libanon a Közel-Kelet legliberálisabb országa, ahol a legális alkoholfogyasztás és szórakozóhelyek mellett lepel nélkül csodálhatók meg a libanoni lányok, akik még a körúti gyrossütő cimboránk, Melik szerint is híresen gyönyörűek.  Ha pedig valaki, akkor ő aztán igazán tudja! :)


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése